3.06.2010 г.

“СЕКС В ЗАТВОРА“ - из началото на скандала.


Малко се знае за катеренето в Пловдив. Ако някой е катерил в този район, сигурно е забелязал типичния стил, който предлагат маршрутите. Солиден гранит с малки хватки и дълги балансови движения, създаващи усещането за абсолютна безтегловност.

През последните години в града се появиха нови линии, които затвърдиха този тип катерене по пловдивските тепета или както ги наричат приятелите ми ‘‘ТАПЕТИТЕ‘‘. Тепета- тапети - се тая - оказва се, че е доста абстрактно движенето по отвесни балансови плочи, дълги 20-тина метра и хватки, които трудно забелязваш, а стъпки доста често изобщо липсват.



Така вдъхновен от ГРАНИТА, в края на миналата година с бормашина в ръка и с помощта на двама приятели сложих болтове по една доста интересна 25 метрова плоча. Казвам сложих болтове защото после се оказа, че нямам пари за планки! Та дойде пролетта и аз започнах да събирам пари от закуски за да сложа планки на своята първа линия, с идеята веднага след това да бъда първия, който я е преминал чисто. Така на 25 април ‘10 г. се намирах на споменатото място с ключ No 17 и седем планки, закачени на инвентарника. Да, ама се оказа че паметта ми изневерява, тоест болтовете са десет, а аз имам само 7 планки. Твърдо решени да се изкатерим, вместо планки на три от закрепванията сложихме клеми. Така минути по-късно бях в началото на маршрута доста изплашен, направо ми омекнаха пръстите (banana fingers).

След доста драскане по
малките скални люспи, наречени за по-лесно хватки, успях да изляза чисто. През главата ми минаваше една единственна мисъл - “За нищо на света няма да се върна пак там ДНЕС“. О.К., ама се върнах - като втори на въжето, за да осигурявам партньора си.



Така за един ден линията бе премината от двама души – аз и Стоян Ненов. Двамата дадохме оценка 7+, ама от онова седем плюс ПЛОВДИВСКОТО. Това ще рече, че за пловдивчани ще им се стори 7- , а за всички други 8.

Името на тура е “СЕКС В ЗАТВОРА“, намира се на 35 км от Пловдив на масива наречен Бряновщица.

Владимир Пеков


Към новината в Climbingguidebg.com, където има някои интересни коментари :)




Снимки от маршрута:
СЕКС В ЗАТВОРА

1 коментар:

  1. добре направен маршрут,който те предразполага да го минеш на ЕДИН ДЪХ-поздравления :)

    ОтговорИзтриване